گروچو مارکس: « از نظر من تلویزیون بسیار آموزنده است. هروقت کسی آن را روشن می‌کند، من می‌روم اتاقی دیگر و کتاب می‌خوانم.»

معرفی کتاب با ساختار درختی

سلام به همۀ شما مخاطبان عزیزِ «مدیربانی» در این صفحه می‌خوایم خیلی خودمونی دربارۀ کتاب با شما صحبت کنیم و به معرفی کتاب با ساختار درختی بپردازیم. خیلی از ماها به کتاب و مطالعه علاقۀ زیادی داریم؛ اما به دلایل زیادی هنوز نتونستیم برای مطالعه، زمان ثابتی رو توی برنامۀ روزانه‌مون در نظر بگیریم. اگه بخوایم بعضی از این دلایل رو فهرست کنیم، می‌تونیم به این موارد اشاره کنیم: فرصت کافی برای مطالعه به دست نمیاریم (که اگر بخوایم با خودمون روراست باشیم، این بیشتر توجیه و بهانه‌ست) یا نمی‌دونیم چه کتابی رو بخونیم یا از نیازمون آگاه نیستیم یا هزینۀ خرید کتاب رو نداریم (که درواقع این هم بهونه‌ست و می‌تونیم از کسی امانت بگیریم) یا… .

درخت کتاب

هدف ما از طراحیِ این صفحه چی هست؟

اگه شما هم به دلایلی که گفتیم، از کتاب فاصله گرفتید، نگران نباشید؛ چون خبر خوبی برای شما داریم. ما در مدیربان تصمیم گرفتیم فرهنگ کتاب‌خوانی رو ترویج و شما رو با کتاب و کتاب‌خوانی آشتی بدیم. به همین دلیل این صفحه رو طراحی کردیم تا در قالب ساختار درختی به معرفی کتاب بپردازیم.

در این صفحه قراره ما چه‌چیزی نمایش بدیم؟

ما تصمیم داریم در این صفحه مایندمپ (درخت) کتاب‌ها رو برای شما قرار بدیم؛ البته با «درک یک». نکته: منظور ما از درک یکِ درخت، معرفی فصل‌های اصلی کتاب به‌صورت شاخه‌های اصلیِ یک درخت هست و ما قالب تصویر رو برای درخت‌هامون در نظر گرفتیم تا شما عزیزان بتونید به‌راحتی و با چند کلیکِ ساده اون رو دریافت کنید.

چرا به‌جای معرفی معمولِ کتاب (به‌صورت متنی) از ساختار درختی استفاده می‌کنیم؟

از اونجایی‌که ساختار مغز انسان طوری هست که رنگ‌ها و تصاویر رو بهتر ذخیره می‌کنه، تصمیم گرفتیم به‌جای متن از تصویر استفاده کنیم؛ از طرفی، درخت کتاب نگاهی کلی و شبکه‌ای به ما می‌ده؛ نگاهی که می‌تونیم از طریق اون، ارتباط بین بخش‌های مختلف کتاب رو پیدا کنیم یا خودمون بین اون‌ها ارتباط برقرار کنیم. طبیعتاً این کار فهم رو عمیق‌تر و مرور و بازیابیِ کتاب رو برای ما ساده‌تر و سریع‎تر می‌کنه.

در این صفحه قراره ما چه کتاب‌هایی رو به شما معرفی کنیم؟

ازاونجایی‌که مدیربان در حوزۀ کوچینگ ( کوچینگ توسعۀ فردی و بیزینس کوچینگ) فعالیت می‌کنه، بیشتر سعی می‌کنیم کتاب‌های این حوزه رو به شما معرفی کنیم. اگر با کوچینگ و بیزینس کوچینگ آشناییِ کمی دارین یا اصلاً آشنا نیستین، پیشنهاد می‌کنیم این ویدیو رو ببینید و این مقاله رو بخونید.

آیا شما هم می‌تونید در این کار ارزشمند با ما سهیم بشید؟

خوشبختانه بله. ما بستر کمک و تعامل شما عزیزان رو هم فراهم کردیم. به این صورت که اگر شما هم مایل هستید در این کار زیبا همراه با ما باشید، می‌تونید درخت کتا‌ب‌ هایی رو که خوندید، برای ما بفرستید و ما هم بعد از تأیید کتابتون اون رو با نام خودتون در سایت بارگزاری می‌کنیم. اگر دراین‌باره تجربه، نظر یا پیشنهادی دارید، خوشحال می‌شیم که نظرتون رو برای ما بفرستید. بازدیدکنندگان عزیز ما چطور می‌تونند درخت کلی کتاب رو با کیفیتی خوب دریافت کنند؟ اگر کسی مایل باشه درخت کتاب رو با شاخه‌ها و جزئیات بیشتر و همچنین کیفیت بالاتری دریافت کنه، از طریق فرم زیر درخواست خودش رو برای ما می‌فرسته و ما هم بعد از دریافت درخواست شما تصویر باکیفیتِ درخت کتاب رو به ایمیل‌تون می‌فرستیم. هشدار: در نوشتن آدرس ایمیل‌تون دقت کنید؛ چون پل ارتباطیِ ما با شما از طریق ایمیل هست. [gravityform id=”1″ title=”true” description=”true”]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *