
تحول سازمانی چیست؟ انواع + فرایند تحول در سازمان
برخلاف دیدگاههای سنتی که تحول سازمانی را غالباً واکنشی به فشارهای محیطی (مثل بازار یا رقبا) میدانند، در دیدگاه معاصر
برخلاف دیدگاههای سنتی که تحول سازمانی را غالباً واکنشی به فشارهای محیطی (مثل بازار یا رقبا) میدانند، در دیدگاه معاصر
سازمانها برای دستیابی به موفقیت پایدار، نیازمند چیزی فراتر از صرفاً ارائه محصولات و خدمات هستند. آنها نیازمند یک هویت
«کارت امتیازی متوازن» یا BSC (Balanced Scorecard) بهعنوان یک چارچوب مدیریتی نوآورانه با ارائه رویکردی متوازن و چندبعدی به سازمانها
مایکل پورتر در سال ۱۹۸۵ برای اولین بار در کتاب خود با عنوان “مزیت رقابتی: ایجاد و حفظ عملکرد برتر”
در این مطلب میخواهیم یک مثال برای تدوین استراتژی بزنیم به بررسی گامهای پنجگانه تدوین استراتژی سازمانی در شرکت اپل
داشتن یک استراتژی خوب بهتنهایی کافی نیست؛ بلکه ارزیابی استراتژی و نظارت مستمر بر عملکرد آن نیز بسیار اهمیت دارد.
تعریف اجرای استراتژی اجرای استراتژی بهمعنای تبدیل استراتژیهای تدوین شده به اقدامات عملی از طریق فرآیندهایی منسجم و منطقی است؛
تدوین استراتژی فرآیندی است که از طریق آن یک سازمان جهتگیری و دامنه فعالیتهای خود را برای بلندمدت تعیین میکند
استراتژیهای سازمانی معمولا در سه سطح سازمانی، کسب و کار و وظیفه ای اجرا میشوند. در سازمانهای بزرگ، سطوح مدیریت
بیانیه چشم انداز کسب و کار (Organizational Vision) تصویری بلندمدت و جامع از اهداف و روشهای دستیابی کسب و کار
آخرین مقالات منتشر شده
در این بخش بهترین مقالات مربوط به بیزینس و کسب و کار را در اختیار شما قرار میدهیم. مطالعه این مقالات بیزینسی به شما کمک میکند تا در کسب و کارتان به موفقیت های بیشتری دست پیدا کنید.